Netavisen Nyheder
mandag, juni 23, 2025
  • Login
  • Nyheder
  • Danmark
  • Erhverv
  • Teknologi
  • Links
    • Computer & Elektronik
    • Domæne & Hosting
    • Gaming & Esport
    • SEO, Backlink & Linkbuilding
    • Webshop Løsning
    • WordPress Hosting
  • Kontakt Os
No Result
View All Result
  • Nyheder
  • Danmark
  • Erhverv
  • Teknologi
  • Links
    • Computer & Elektronik
    • Domæne & Hosting
    • Gaming & Esport
    • SEO, Backlink & Linkbuilding
    • Webshop Løsning
    • WordPress Hosting
  • Kontakt Os
No Result
View All Result
Netavisen Nyheder
No Result
View All Result

Andreas Bjerrum Larsen: ny Head of Copenhagen Gaming Week

Med en klar vækstambition for de kommende år, har esport marketing og -eventprofilen Andreas Bjerrum Larsen netop sat sig i stolen som ny Head of Copenhagen Gaming Week, ligesom et tættere partnerskab med Blackbox Media skal bringe festivalen op på et nyt niveau.

by Netavisen Nyheder
12. maj 2024
in Nyt Job
Reading Time: 3 mins read
Andreas Bjerrum Larsen er ny Head of Copenhagen Gaming Week. Foto: PR

Andreas Bjerrum Larsen er ny Head of Copenhagen Gaming Week. Foto: PR

Til urpremieren på Danmarks nye festival for gaming og esport i januar 2024 lagde 12.500 besøgende vejen forbi Bella Center Copenhagen og Bella Arena for at dyrke de fysiske fællesskaber omkring alt fra Mario Kart til cosplay, gadefodbold, Dungeons & Dragons og Counter-Strike. Nu træder organisationen ind i en ny udviklingsfase, hvor man går fra event-startup til langsigtet aktør, der har til formål at samle både branche og spillere i en årligt tilbagevendende festivalplatform.

En festival man bare ikke vil gå glip af

Derfor har Copenhagen Gaming Week pr. 1. maj ansat sin første head of, der med stærkt branchekendskab skal træde ind og lede den organisation, som i år ét primært trak på eksisterende eventkræfter fra Bella Center Copenhagen. Valget er faldet på 34-årige Andreas Bjerrum Larsen, tidligere Program Management Director for esport- og gaming-eventorganisationen ESL FACEIT Group, Gaming Marketing Manager i Red Bull, samt Team & Talent Manager i esportsgiganten BLAST.

”Det er med kæmpe begejstring, at jeg træder ind i udviklingsarbejdet omkring Copenhagen Gaming Week. Jeg tror både fagligt og personligt på den store ambition om at skabe et fyrtårnsevent for all things gaming og esport med et stærkt, nationalt grundspil og internationalt udsyn,” siger Andreas Bjerrum Larsen, og uddyber:

”År ét viste mange gode takter, som vi kan bygge videre på. Mit mål er, at vi med et stærkt indhold og program kombineret med en engagerende tilgang til branding og eventdesign får skabt en tilbagevende festival, som man bare ikke MÅ gå glip af. Man kan sige, at min opgave i høj grad bliver at underbygge en sitrende følelse af FOMO omkring Copenhagen Gaming Week.”

Styrket tilgang til passions- og branchefællesskaber

Netop indholdet får bedre og mere formelle vækstbetingelser, da Copenhagen Gaming Week samtidig med ansættelsen af Andreas Bjerrum Larsen rykker tættere sammen med esports- og gaming-medievirksomheden Blackbox Media. De agerede allerede i første år eksterne indholdskonsulenter på festivalen og sourcede indhold til programmet.

Men i år to og frem, flytter Blackbox Media helt ind i hjertet af festivalens udvikling – både figurativt og bogstavelig talt – forklarer founder og CEO, Jakob Lund Kristensen, der tidligere har stiftet esports-succeserne Astralis og BLAST:

”Vi er glade for at have givet håndslag på et fortsat samarbejde om udviklingen af Copenhagen Gaming Week for de foreløbig to kommende festivalår i 2025 og 2026. Det betyder blandt andet, at vores Blackbox Media-team kommer til at rykke ind på kontoret hos Copenhagen Gaming Week i Bella Center Copenhagen flere gange om ugen, for derved at kunne drive en helt tæt dialog om eventens indhold, kommercielle muligheder og kontakten til store såvel som små B2B-partnere.”

”På den måde træder vi tydeligere ind i at skabe den fysiske platform og mødestedet for de fællesskaber, der findes i og omkring gaming og esport. Det gælder, uanset om vi taler passionerede spillere og superfans, eller den omkringliggende branche, som udvikler og støtter de spil, vi alle elsker, og som i disse år skriger på fremtidens talenter, investeringer og innovationskraft. Copenhagen Gaming Week skal kunne rumme det hele,” slutter Jakob Lund Kristensen.

Fakta:

  • Copenhagen Gaming Week er udviklet i et samarbejde mellem Bellagroup, Wonderful Copenhagen og Blackbox Media ud fra en drøm om en årligt tilbagevendende festival for gaming og esport i København i vintermånederne.
  • Eventet er støttet med midler fra Københavns Kommune og Region Hovedstaden.
  • Besøgstallet for den første udgave af Copenhagen Gaming Week landede på 12.500.
  • Ambitionen for de kommende år er at involvere flere aktører og lokationer i København, samt at vækste besøgstallet til over 15.000.
  • Derfor har Bellagroup nu ansat en ny Head of Copenhagen Gaming Week i skikkelse af Andreas Bjerrum Larsen. Han kommer med stor marketing- og eventplanlægnings-erfaring indenfor gaming og esport på nationalt såvel som internationalt niveau.
  • Samtidig forlænger Copenhagen Gaming Week indholdssamarbejdet med Blackbox Media, som i de kommende to år skal stå i front for at udvikle program, kommercielle muligheder og B2B-partnerskaber.
  • Nyheder
  • Danmark
  • Erhverv
  • Teknologi
  • Links
  • Kontakt Os

© 2024 Netavisen.dk - Udgives af TN.

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
No Result
View All Result
  • Nyheder
  • Danmark
  • Erhverv
  • Teknologi
  • Links
    • Computer & Elektronik
    • Domæne & Hosting
    • Gaming & Esport
    • SEO, Backlink & Linkbuilding
    • Webshop Løsning
    • WordPress Hosting
  • Kontakt Os

© 2024 Netavisen.dk - Udgives af TN.